SUPERDIVAS – 10 rekordowych piosenek Shakiry i J.Lo

Już 2 lutego 2020 roku w przerwie podczas 54. finału amerykańskiej ligi futbolowej Super Bowl wspólny występ dadzą Shakira i J.Lo. Obydwie diwy słyną z rozmachu, jeżeli chodzi o występy na żywo. Które ze swoich największych przebojów zaśpiewają? Wybór repertuaru może być ciężki zważywszy na fakt, że gwiazdy popu posiadają w swoim katalogu wiele przebojów, które warto byłoby zaprezentować ponad 100 – milionowej widowni. Przyjrzyjmy się tym najbardziej rekordowym!


10. Jennifer Lopez – Ain’t Your Mama (2016)

Po reaktywacji muzycznej kariery Jennifer Lopez w 2011 roku wydana w 2014 roku kolejna płyta A.K.A poniosła sromotną, komercyjną klęskę. Dwa lata później gwiazda powróciła pod skrzydła kompanii Sony, czego efektem był wydany w kwietniu 2016 roku solowy singiel Ain’t Your Mama. Nagranie nie wywindowało nazwiska Lopez na szczyty list sprzedaży, ale stało się ogromnym streamingowym i radiowym przebojem. Nagranie stało się najpopularniejszym utworem Jenny w serwisie Spotify, osiągając wynik 290 mln odtworzeń oraz jej najchętniej oglądanym solowym teledyskiem na YouTube z liczbą 717 mln wyświetleń. W Niemczech piosenka dotarła do #5 listy singlowej stając się trzecim największym przebojem Lopez w tym kraju, sprzedając się tam w liczbie 400 tys. ekwiwalentów. We Francji i w Polsce singiel pokrył się Diamentem za sprzedaż odpowiednio 250 tys. i 100 tys., natomiast w USA mimo słabego rezultatu na liście Hot 100 nagranie i tak pokryło się złotem za sprzedaż 500 tys. ekwiwalentów.


09. Shakira – Chantaje (feat. Maluma) / z albumu El Dorado (2017)

Chantaje wydano jako pierwszy singiel z jedenastego studyjnego albumu Shakiry El Dorado. Każdy latynoski artysta życzyłby sobie takiego sukcesu, jaki udało odnieść się tej piosence. Nagranie spędziło 11 tygodni na #1 listy Hot Latin Songs w USA, uzyskując tam ostatecznie certyfikat 16 x platyna za sprzedaż blisko 1 mln ekwiwalentów. Na liście Billboard Hot 100 nagranie dotarło do pozycji #51, stając się najlepiej notowanym hiszpańskojęzycznym singlem Shakiry od czasu utworu La Tortura. Teledysk do utworu stał się najczęściej wyświetlanym wideoklipem Shakiry na YouTube z liczbą 2,5 miliarda obejrzeń oraz najczęściej odtwarzanym utworem z jej katalogu w serwisie Spotify z łączną liczbą przekraczającą 635 mln streamów. Płyta El Dorado otrzymała w USA status 9 x platynowej, a w 2018 roku Shakira otrzymała za nią nagrodę Grammy w kategorii Najlepszy album latynoski.


08. Jennifer Lopez – Get Right / z albumu Rebirth (2005)

Wydany w 2005 roku krążek Rebirth był pierwszą dużą muzyczną komercyjną klapą J.Lo. Zanim jednak cała płyta zdążyła ujrzeć światło dzienne, pierwszy singiel ją zwiastujący zdążył odtrąbić niemały sukces, zaliczając m.in. szczyt listy najlepszych singli w Wielkiej Brytanii oraz zestawienia European Hot 100, na czele którego pozostał przez 5 tygodni. Teledysk do utworu w połowie lutego był najczęściej odtwarzanym wideoklipem we wszystkich międzynarodowych wersjach MTV. Get Right do momentu wydania On the Floor był także najlepiej sprzedającym się cyfrowym singlem J.Lo. Razem z fizycznym singlem, sprzedaż utworu sięgnęła na całym świecie poziomu 2,56 mln egzemplarzy. Nagranie jest dziś także jednym najczęściej odtwarzanych utworów pochodzących z pierwszej dekady muzycznej kariery Jennifer w serwisie Spotify (po Jenny from the Block i Let’s Get Loud).


07. Shakira – Whenever, Wherever (2001) / z albumu Laundry Service (2001)

Pierwszy singiel zwiastujący debiutancki anglojęzyczny krążek Shakiry z impetem wprowadził Kolumbijkę na szerokie wody światowego mainstreamu. Whenever, Wherever był pierwszym singlem Shakiry notowanym na amerykańskiej liście Billboard Hot 100 – nagranie dotarło tam do pozycji #6, i jest jednym z jej trzech największych przebojów w tym kraju. Nagranie wspięło się na szczyt list singlowych w 25 krajach na całym świecie. W zestawieniu European Hot 100 piosenka była #1 zestawienia przez 13 tygodni. Singiel fizyczny sprzedał się łącznie w liczbie 3,44 mln egzemplarzy (w tym po 1 mln we Francji i Wielkiej Brytanii oraz 0,75 mln w Niemczech) i jest jednym z pięciu najlepiej sprzedających się singli fizycznych po 2002 roku na świecie. Nagranie sprzedawało się także świetnie w erze cyfrowej osiągając globalny wynik 2,55 mln pobrań. Z kolei krążek Laundry Service znalazł ponad 12,6 mln nabywców i jest po dzień dzisiejszy najlepiej sprzedającym się albumem Shakiry. Przeliczając jednak wyniki sprzedaży fizycznej, cyfrowej i z streamingu na ekwiwalenty, sprzedaż albumu sięga dzisiaj 17 mln EAS*.

* EAS – album equivalent sales (1 EAS = 1500 audio streamów = 11750 video streamów = 10 downloadów = 1 LP)


06. Jennifer Lopez – If You Had My Love / z albumu On the 6 (1999)

Singlowy debiut Jennifer Lopez. Piosenka, która pierwotnie miała należeć do Michaela Jacksona i została finalnie przez niego odrzucona, trafiła na krążek On the 6. Nagranie wylądowało na #1 zestawienia Billboard Hot 100, pozostając na nim przez 5 kolejnych tygodni. Piosenka była szóstym najlepiej sprzedającym się singlem 1999 roku w USA z liczbą 1,2 mln egzemplarzy. Łącznie na całym świecie utwór sprzedano na fizycznych nośnikach w liczbie 2,64 mln kopii. Kolejny milion sprzedano w formacie cyfrowym. W 2015 roku magazyn Billboard uznał If You Had My Love za największy obok Genie In a Bottle Christiny Aguilery przebój lata 1999 roku, natomiast Rolling Stone umieścił utwór na liście 20. najlepszych wakacyjnych przebojów lat 90.


05. Shakira – Waka Waka (This Time for Africa) / z albumu Listen Up! The Official 2010 FIFA World Cup Album (2010)

Nikomu nie trzeba przypominać muzycznego hymnu XIX Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej, które odbyły się w 2010 roku w RPA. Kontrowersje związane z wyborem piosenki Kolumbijki, a nie lokalnego wykonawcy nie przeszkodziły nagraniu w osiągnięciu niebotycznego międzynarodowego sukcesu. Waka Waka szturmem wdarła się w szczytowe partie list przebojów w ponad 10 krajach. W Hiszpanii nagranie okupowało szczyt singlowej listy przez 17 tygodni, we Włoszech – 16 tygodni, a we Francji i Niemczech przez 6 tygodni. Piosenka stała się najlepiej sprzedającym singlem 2010 roku we Francji, Włoszech, Danii, Finlandii, Belgii (rejon Walonii), Hiszpanii i Szwajcarii. Łączna sprzedaż cyfrowa i fizyczna na całym świecie przekroczyła 7,5 mln egzemplarzy. Największy rekord pobiło jednak nie samo nagranie, ale wideoklip umieszczony w serwisie YouTube. Liczba obejrzeń teledysku przekroczyła niedawno liczbę 2,4 miliarda!


04. Jennifer Lopez – Ain’t It Funny Murder Remix (feat. Ja Rule & Cadillac Tah) / z albumu J to tha L-O! The Remixes (2002)

Ain’t It Funny w pierwotnej latynosko – popowej aranżacji pojawiło się na albumie J.Lo. Piosenka została wydana jako singiel, będąc umiarkowanym przebojem na wielu krajowych rynkach. Prawdziwy sukces przyszedł jednak wraz z wydaniem hip-hopowej wersji Murder Remix, promującej album J to tha L-O! The Remixes, wydany z początkiem 2002 roku. Nagranie błyskawicznie wylądowało na szczycie amerykańskiego Hot 100, pozostając na nim przez 6 następnych tygodni. Krążek J to tha L-O! The Remixes stał się pierwszym remix – albumem w historii, który z liczbą 156 tys. egzemplarzy zadebiutował na szczycie amerykańskiej listy albumowej Billboard Top 200. W trzecim tygodniu sprzedaży płyty Jennifer Lopez stała się także jedyną w historii USA artystką, która uplasowała się z remix – singlem i remix – albumem jednocześnie na szczycie listy singlowej i albumowej. Płyta wskoczyła także na podium najlepiej sprzedających się remix – albumów wszech czasów na świecie, plasując się zaraz za płytami Blood on the Dance Floor Michaela Jacksona i You Can Dance Madonny. Kategoria remiksów należy do J.Lo!


03. Shakira – La Tortura (feat. Alejandro Sanz) / z albumu Fijación Oral Vol. 1 (2005)

Wydany w kwietniu 2005 roku latynoski singiel La Tortura, okazał się być utworem, który przełamał w USA wszystkie nieosiągalne dotąd dla latynoskich artystów bariery. Hiszpańskojęzyczna piosenka dotarła do #23 na liście Billboard Hot 100 stając się wówczas najwyżej notowanym latynoskim numerem w historii tej listy. Na liście Hot Latin Songs nagranie spędziło 25 tygodni na pozycji #1. Singiel kategoryzowany jako latynoski otrzymał w USA certyfikat 32 x platyna za sprzedaż 1,92 mln egzemplarzy. La Tortura otrzymała także platynę za 1 mln sprzedanych dzwonków na telefon. Łącznie na całym świecie fizyczna i cyfrowa sprzedaż nagrania przekroczyła dzisiaj 4 mln egzemplarzy. Piosenkę uhonorowano dwiema najważniejszymi latynoskimi nagrodami Grammy w kategoriach Nagranie roku i Piosenka roku. Album Fijación Oral Vol. 1, który promowało nagranie zadebiutował na #4 listy albumowej Billboardu, sprzedając się  w pierwszym tygodniu w liczbie 157 tys. egzemplarzy. Żaden hiszpańskojęzyczny album nie pobił do dzisiaj tego rekordu. Finalnie sprzedaż płyty sięgnęła w USA poziomu 1,1 mln egzemplarzy, co w kategorii latynoskiej zapewniło jej certyfikat 11 x platyna. Płyta otrzymała także nagrodę Grammy w kategorii Najlepszy album z latynoską muzyką rock, alternatywną lub urban.


02. Jennifer Lopez – On the Floor (feat. Pitbull) / z albumu Love? (2011)

Po serii albumowych i singlowych klap w latach 2006 – 2010, mało kto spodziewał się po Jennifer Lopez singla, który w niespełna kilka tygodni trafi na #1 w 30 krajach na całym świecie począwszy od Kanady, Meksyku przez Wielką Brytanię, Hiszpanię, Włochy i Niemcy po Japonię i Australię. Taki rezultat osiągnął nagrany z Pitbullem, oparty na melodii z legendarnej Lambady numer On the Floor. W Wielkiej Brytanii numer okupował #1 singlowej listy przez 2 tygodnie i z liczbą 1,15 mln egzemplarzy stał się tam najlepiej sprzedającym singlem J.Lo w całej jej karierze. Nagranie było ponadto najlepiej sprzedającym się singlem roku w Niemczech, Szwajcarii, Austrii, Finlandii i Hiszpanii, a łączny wynik sprzedażowy na całym świecie przekroczył 10 mln kopii. Dało to Jennifer najlepszy wynik sprzedażowy singla dla artysty w wieku powyżej 40 lat. Wideoklip do utworu zanotował 1,48 miliarda obejrzeń w serwisie YouTube, a singiel 250 mln odtworzeń w serwisie Spotify.


01. Shakira – Hip’s Don’t Lie (feat. Wyclef Jean) / z albumu Oral Fixation Vol. 2 (2005)

Ciężko w to uwierzyć, ale tylko jednemu nagraniu Shakiry udało dotrzeć się na szczyt amerykańskiej listy Billboard Hot 100. Tym szczęśliwym utworem jest Hip’s Don’t Lie. Piosenka pobiła rekord w ilości odtworzeń w amerykańskich stacjach radiowych w ciągu tygodnia – w ciągu jednego tygodnia została zagrana w USA 9 637 razy. Dzięki Hip’s Don’t Lie Shakira jest także jedynym artystą pochodzącym z Ameryki Południowej, który wspiął się na szczyt listy najlepszych singli jednocześnie w USA, Wielkiej Brytanii oraz Australii. Nagranie spędziło rekordową liczbę 15 tygodni na szczycie listy European Hot 100. Singiel z piosenką sprzedał się łącznie w formacie fizycznym i cyfrowym w liczbie ponad 12 mln egzemplarzy, dołączając tym samym do listy najlepiej sprzedających się singli w historii muzyki. Takiego rezulatatu Jenny może Shakirze tylko pozazdrościć!

 

2 uwagi do wpisu “SUPERDIVAS – 10 rekordowych piosenek Shakiry i J.Lo

  1. Nie mogę się doczekać dzisiejszego występu. Jako fan Jennifer Lopez, niechcący natknąłem się na tą stronę, przez przypadek parę miesięcy temu, kiedy na Facebooku pojawił się post z „Upadającymi divami”, musiałem przeczytać, bo na zdjęciu było widoczne zdjęcie Jennifer Lopez z sesji do jej ósmej płyty A.K.A. Od tej pory przeczytałem wszystkie artykuły nt. Jennifer Lopez o której całkiem sporo tych artykułów się pojawiło. Jak już pisałem pod jednym z artykułów na tej stronie, zdaję sobie sprawę, że Jennifer nie należy do poważnych wokalistek z zadziwiającą rangą wokalną. Mimo wszystko ją lubię, bo we wszystkich swoich utworach nadrabiała swoją sensualnością i kobiecością. Do tego była (i dalej jest) wizualnie bardzo piękna, co zdecydowanie też się przyczyniło do jej ogromnego sukcesu zarówno w branży filmowej jak i muzycznej. Jestem jej fanem od paru lat i niestety zaczynam dostrzegać jej wady (jako człowiek). Jest pracoholiczką skłonną do obnoszenia się swoim luksusem i to się bardzo ujawniło podczas ostatniej konferencji dot. właśnie występu w SuperBowl. To było z 2 dni temu? W zestawieniu z Shakirą od razu można dostrzec, gołym okiem, że to dwie zupełnie różne osoby. Shakira ubrana w prosty strój, zwykły prosty ubiór i nieśmiały uśmiech. Jennifer w seksownym białym komplecie, eksponującym piersi i brzuch oraz pełnym makijażu. Rozgadana, do tego jeszcze w trakcie wywiadu jej „podwładny” który jej podał brylantowy kubek z sygnaturą „J.Lo”, żeby mogła się napić… no ale tu chodzi o muzykę. I zarówno wizualnie, jak i muzycznie jak i filmowo- bardzo szanuję Lopez. Cieszę się z jej sukcesu i powinienem się uczyć na sesję a piszę rozbudowany komentarz którego nikt prawdopodobnie nie przeczyta o swojej idolce ;-) Tak czy inaczej, bardzo się cieszę, że istnieją portale takie jak ten, co dostrzegają i szanują twórczość Jennifer Lopez. If You Had My Love, Waiting For Tonight i On The Floor to 100% pewniaki na SuperBowl Halftime Show. Wątpię w I Ain’t Your Mama, bo zauważyłem , że Jennifer niezbyt często ją wykonuje w trakcie swoich tras i występów. Obawiam się, że już jednak nie zawojuje rynkiem muzycznym. Według mnie 50 lat to jest w pewnym sensie DEADline jeśli chodzi o karierę w popowym biznesie. Wokalistki po 40-stce (ale bardzo nielicznie) są w stanie wstrząsnąć jeszcze rynkiem muzycznym jeśli dobrze się prezentują, mają dobre geny i pomysł na siebie jak np. Madonna w pierwszej dekadzie XXI wieku, Cher w latach 90-tych i właśnie Jenny w minionej dekadzie. Ale jak obserwujemy te wszystkie wokalistki to po 50-stce nie da się ukryć że to są już „babcie”, wieku nie da się oszukać, a po 40-stce da się jeszcze wyglądać młodo i nadążać za młodzieżą i trendami, po 50-tce niestety nie. Najlepszym rozwiązaniem według mnie dla JLo byłoby wydanie jakiegoś ogromnego hitu, aby zgrabnie i elegancko domknąć swoją karierę muzyczną i skupić się na jej karierze filmowej. Jeśli ona nie wyda choć jeszcze przynajmniej jednego, światowego hitu, to będę czuć niedosyt. Nawet nie musi już wydawać płyty, ale przynajmniej 1 hit. Dinero miało ogromną szansę takim hitem się stać, bo nic mu nie brakowało, zmysłowy zadziorny dwujęzyczny wokal Lopez i bardzo chwytliwa melodia z dwoma muzycznymi pionerami w 2018 roku. Coś jednak nie pykło. Miałem nadzieję na wspólną piosenkę z Shakirą, w końcu występują razem na SuperBowl i mogłyby na potrzeby tego stworzyć jakąś wspólną piosenkę i z nią wystąpić. To się chyba jednak nie stanie. Tak czy inaczej to na tyle. Nie mogę się doczekać, żeby ujrzeć ten występ.

    Polubienie

    1. Myślę, że J.Lo może jeszcze spokojnie wylansować kilka hitów. Może niekoniecznie podbije USA, ale na przebój na rangę popularności Ain’t Your Mama spokojnie ją stać. Jest dobrze odbierana i lubiana, wiele rynków chętnie jeszcze da jej szansę, jeśli tylko J.Lo dostarczy dobrego, radiowego i wizualnego dobrze wypromowanego na platformach streamingowych materiału. Jak na swój wiek trzyma się rewelacyjnie, zupełnie jakby czas się zatrzymał. Wiadomo, że nie wyda szumnie zapowiadanej płyty hiszpańskojęzycznej – projekt został anulowany. W drodze jest jednak muzyczna komedia Marry Me, w której obok Lopez występuje też Maluma, więc okazja do stworzenia fajnego, gorącego duetu jest idealna.

      Polubienie

Leave a Reply